Powered by Blogger.

EDISI KHAS UNTUK RAKYAT TERENGGANU

>> Monday 29 March 2010

note:-

kehkehkeh...negeri terengganu adalah negeri istimewa berbanding negeri-negeri lain di semananjung ketuanan melayu ...negeri suatu masa dahulu sebuah negeri semenanjung yang ada hasil minyak...negeri di mana negeri lain yang tidak mendapat royalti darul iman ni dapat...pelik anak lelaki ajaibnya tiba2 dari royalti bertukar menjadi wang ehsan...hina nya rakyat terengganu maruah lu dapat di tolak-tarik...perumpamaan negeri di mana rakyatnya senang di beli dan senang di jual... kahkahkah...saper rakyat ganung,lu jangan marah...tapi itulah hakikat lensa rakyat  ganung betapa tidak sensitifnya mereka tentang hak mereka yang di tarik balik malas di rompak tanpa sembunyi lagi...kini rakyat ganung yang bangkit bersama kelantan bersama-sama menentang pusat najib iaitu perdana menteri malaysia keenam rosmah bik...kahkahkah...kini bala datang satu demi satu di negeri darul runtuh itu...inilah bala akibat kerakusan umno segerombolan yang menjajah terengganu sejak zaman wan mokhtar botak sehingga derih menatang dan mat said songkok...bala bermula keruntuhan pagar sekolah di besut namun bala itu singgah di gong badak bertemu dengan stadium namun sultan mizan yang sedih....dengan itu bala yang tidak mengerti penat dan lelah mereka berhenti rehat pula di sebuah perhatian bas kuala berang dengan menunbangkan bumbung pejalan kaki...kahkahkah alahai bala datang kamu tepat pada saat dan waktu gerombolan menjajah...jeng..jeng..jeng kini bala itu datang lagi tanpa di jemput dan di undang kahkahkah lu tengok lah sendiri...letih lah semua wa nak cerita...kehkehkeh.

Satu lagi projek kerajaan barisan najib yang runtuh...kehkehkeh

MB dokrokchetong...kahkahkah...kesayangan Derih Natang.

Ni datang ramai-ramai buat menyemak je...bukan nak tolong pun...ambil gambar masuk blog,facebook,twiter hentan kerajaan...itulah kerja lu orang...kahkahkah

Tengok...!!!...akhirnya bomba juga jadi mangsa umno...nak harap gerombolan nak tolong...boleh tapi sediakan wang secukup rasa...kahkahkah


MStar melaporkan seorang pekerja binaan maut dan tujuh lagi cedera apabila bumbung sebuah bangunan milik UMT yang sedang dalam pembinaan runtuh lalu menghempap mereka petang tadi.

Buruh binaan yang meninggal dunia itu dipercayai pekerja dari Bangladesh. Dua lagi pekerja juga dari Bangladesh dikatakan parah.

Kejadian pada jam 5.10 petang itu berlaku ketika hujan lebat.

Bangunan yang sedang dalam pembinaan itu adalah untuk Institut Oseanografi UMT.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said telah bergegas ke tempat kejadian yang terletak di Gong Badak tidak jauh dari sini sebaik sahaja mendapat berita mengenainya.

Dan ketika kejadian berlaku, Naib Canselor Profesor Datuk Aziz Deraman tidak ada di dalam negara. Jawatannya dipangku oleh Prof Yahya Ibrahim iaitu timbalan naib canselor (hal ehwal pelajar).

Kehkehkeh...mati sorang je bhai...janji kontraktor kroni sihat...next projek gua rembat lagi...huhuhuhu.

Woi...ekau ngobdap apo tu...itu bomba lah bukan bapak polisi...lu ni sah tak der permit...bomba pun dikatakan rela...kehkehkeh



Kelihatan sekumpulan gerombolan yang kononya  prihatin walaupun sudah merembat...wakakaka


0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER