Powered by Blogger.

Weh...!!! Ambiga sanggup dipenjara kerana BERSIH

>> Saturday, 16 June 2012


Korang tahu ke tak neh pengerusi bersih 3.0 dengan jawapan ya menandakan setuju ianya dipenjara disebabkan menganjurkan bersih 3 baru-baru ini. Jawapan dari mulutnya sendiri dari persoalan yang diajukan samaada sanggup atau tidak.

Huwarghhhhhh sanggup dipenjara sesorang kerana menuntut pilihanraya yang adil dan bersih dari kerajaan BN, sanggup berjeriji besi kerana membela hak rakyat yang dizalimi.

Siapa ambiga ni weh? hindu, penyokong LGBT? atau lawyer buruk? kalau kena kat geng umno sanggup kah shahrizat dipenjara kerana seekor lembu? sanggupkah Rafidah Aziz makan nasi bungkus kerana AP? Sanggupkah Jamaludin jarjis berak kencing tanpa penghadang kerana projek RM280j?


Aku tak dapat bayang kalau soalan neh diajukkan kat Najib dan apakah jawapan bakal dijawabnya. tanya soalan simple je, sanggupkah najib pergi Perancis?

p/s; PRU 13 masa penjarakan ahli2 umno...ABU
Read more >>

Read more...

Budak tujuh tahun tertembak diri sendiri disangka pistol mainan


Mangsa, Mohd Faris

KOTA BHARU Seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun maut selepas tertembak diri sendiri menggunakan pistol yang disangka mainan di rumah neneknya di Ketereh di
sini, jam 9 malam tadi.

Sementara bapa saudaranya, Helmi Ghazali berumur 31 tahun yang kebetulan berada di belakang mangsa, cedera di bahagian bahu dan berada dalam keadaan stabil.
Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, kejadian tersebut berlaku apabila mangsa, Mohd Faris Faisal Hisham menjumpai pistol jenis Walter, yang disimpan oleh bapa saudaranya iaitu seorang anggota polis di bawah meja.
"Mangsa yang menyangkakan ia adalah pistol mainan telah melepaskan tembakan dan salah sebutir peluru menembusi dahinya.
"Mohd Faris meninggal dunia sebaik sahaja dibawa ke Klinik Kesihatan Ketereh," katanya kepada pemberita pada satu sidang media di sini, hari ini.
Mohd Faris yang baru sahaja menyambut hari lahirnya dikatakan bermain pistol milik bapa saudaranya yang merupakan seorang anggota polis di sebuah negeri lain selepas selesai majlis kenduri ibu saudaranya di sini.
"Kerana menyangkakan pistol itu barang mainan, kanak-kanak itu dipercayai tertembak dengan peluru pistol itu menembusi dahinya sebelum mengenai dada bapa saudaranya," kata beliau.
Jalaluddin berkata, sewaktu kejadian, anggota polis itu sedang menunaikan solat Isyak dan senjata api berkenaan disorokkan dalam laci sebuah meja, namun ditemui mangsa yang menyangkakan ia adalah pistol mainan.
"Laporan bedah siasat mengesahkan punca kematian kerana tertembak," katanya lagi.
Kes itu disiasat mengikut Seksyen 304(A) Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian.
Beliau yang menyifatkan insiden itu sebagai kes terpencil berkata, anggota polis itu akan disiasat dan tindakan susulan akan diambil.
Jenazah Mohd Faris, anak sulung daripada dua beradik itu dikebumikan di Tanah Perkuburan Ketereh, petang ini selepas selesai bedah siasat itu dilakukan.
Dalam pada itu, Benama memetik ibu Mohd Faris, Fadhilah Rifa'in, 27, berkata, dia menetap di Pasir Mas dan datang ke Ketereh untuk majlis perkahwinan adiknya.
Katanya, pada masa sama dia sempat menyambut hari lahir anaknya itu secara kecil-kecilan dan sebelum kejadian dia berada di luar rumah untuk mengemas
meja dan kerusi sementara menunggu pembekal khemah datang mengambil barangan yang disewa selepas selesai majlis perkahwinan itu.

"Tiba-tiba saya terdengar bunyi dentuman kuat dan saya tidak tahu apa yang berlaku. Sebaik saya masuk ke dalam rumah, saya lihat anak saya terkulai di atas lantai.
"Suasana menjadi kelam-kabut apabila seorang lagi ahli keluarga saya meraung kesakitan akibat luka di dada," katanya dan menambah anaknya itu dibawa ke klinik Kesihatan Ketereh sebelum disahkan meninggal dunia.
Sementara itu, nenek Muhammad Faris, Norizan Abd Wahab, 46, berkata, selepas terdengar bunyi dentuman kuat di luar rumah, dia masuk ke dalam rumah dan melihat Helmi meraung kesakitan, manakala cucunya dalam keadaan kaku.
"Ketika itu, ramai ahli keluarga yang melihat keadaan menantu saya (Helmi) kerana cucu saya diam saja.
 "Saya segera melihat cucu saya dan mengangkatnya ke dalam lori pembekal khemah yang baru tiba untuk dibawa ke Klinik Kesihatan Ketereh sebelum disahkan
meninggal dunia," katanya.

Sementara itu, ibu saudara Mohd Faris, Nor Ain Farhana Yasin, 15, yang berada di dalam rumah berkata, kejadian berlaku begitu pantas dan dia hanya mendengar bunyi satu das tembakan dilepaskan.sh
p/s: Alfatihah
Read more >>

Read more...

DAP tak kutuk ustaz, ulama' tapi dengan umno ok jer


Sebenarnya umno neh takder isu nak mainkan malah dah tumpul senjata nak menyerang pakatan rakyat, so timbullah isu yang dah lama terjawab,contoh tengok si Azmin Anwar Ibrahim rabak2 diorang kena balon dengan umno. apsal beb, larh pasal umno tak payah nak tanya ako, tanya beruk pun  tahu saper umno tambah2 dizaman najib altantuya neh. 

Tengok gambar bawahneh najib sedang berjinak-jinak dengan alat muzik iaitu gambus. ke piano atau rebana ubi? aku tak pastu apa menatang nama alat muzik neh. dengan alat muzik neh umno aka rejim BN sedang mainkan isu gitar lebih kurang najib pegang neh menyerang Ustaz tersohor Azhar Idrus.

Tanpa mainkan isu neh , bahawa umno sedang lupa dengan gambar  neh. weh weh weh dalam umno menatang gapo xder? seks, fitnah, rompak, bunuh samun?

Najib sedang menDAJALkan dirinya 

Ini tak panas beb sebab dalam umno minum arak perkara biasa, rasuah dikatakan komisyen. bab kata dalam umno babi pun halal

Ustaz Azhar Idrus dajal ek? Sebab ? Main gitar?


Ini yang dikatakan dajal sebenarnya, sebab ustaz neh bermain gitar, dikatakan dajal sebab followers ustaz neh boleh dikatakan juta kot, dikatakan dajal sebab umno dah cemburu dgn celebriti neh kerana berjaya menjauhkan anak muda dari umno. Dengar video bawah neh apa kata Anak murid Haji LOh Pondok Geting, Tumpat link asal syed1131

video

p/s:Jangan sampai umno kata zina itu halal... ABU
Read more >>

Read more...

Umno tak tunduk pada Allah tapi berjaya memertabatkan islam





Korang tak caya apa aku cakap, korang kata aku merapu tahap dewa nak jilat umno. Golongan yang berada dalam umn neh sebenarnya cerdik pandai tapi mahathir penipu jer kata semua ahli-ahli umno bodoh sebab tu cerdik pandai akan masuk PAS. itu madey kata.

Bagi aku Umno tak sebodoh yang dikatakah oleh madey, bagi aku luahan madey tu mungkin disebabkan ada sedikit ketidakpuasan hati dia terhadap pemerintahan rejim najib, tak tahulah najib tak bagi projek kat anak dia atau sebagainya itu gua tak tahu, tapi nak bagi tahu sini umno bodoh madey yang lontarkan dizaman najib bukan zaman paklah mahupun zaman dia. disini aku nak buktikkan lagi kebodohan ahli2 umno dan ditambah perisa KEJAHILANN MURAKAB.


Jahil neh dalam parti MIC, MCA, DAP takde cuma dalam umno jer sesatu kejahilan murakab neh bersarang. dalam umno jer serba boleh.

p/s: Aku semakin hari semakin pening dengan ahli2 umno...ABU
Read more >>

Read more...

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER