Powered by Blogger.

KERAJAAN PERPADUAN DICEMUH DATANG PULAK HENDAK BINCANG

>> Saturday, 6 February 2010

Nik Aziz Perjelas Kenyataan Pelawa Umno Berbincang Dengan PAS 
SELAMATKAN DUA TOKGURU
KOTA BAHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menjelaskan kenyataannya mempelawa Umno untuk duduk semeja berbincang dengan PAS, adalah semata-mata untuk menyelesaikan isu agama Islam yang diperjuangkan parti pembangkang itu.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, perkara berkenaan bukannya baru dan pernah disarankan sejak berpuluh tahun lalu.

"Dalam perbincangan itu, kita menumpukan kepada dua perkara utama saja, iaitu kenapa Umno tidak boleh terima Islam sebagai dasar parti itu, dan apakah salahnya Islam yang diperjuangkan oleh PAS," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sehubungan itu, beliau tidak mahu ada pihak yang menyalahtafsirkan pelawaannya hingga menimbulkan salah faham di kalangan pimpinan Umno dan PAS sendiri.

"Saya memang nak berunding atau bermuzakarah lama dah, malah surat yang saya hantar (untuk tujuan itu) kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak)tiga bulan lepas, belum terjawab," katanya.

PAS sebelum ini pernah dilanda polemik apabila Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan disokong beberapa pimpinan tertinggi parti itu, termasuk Timbalannya, Nasarudin Mat Isa dan Setiausaha agungnya Datuk Mustafa Ali, menyarankan untuk bekerjasama dengan Umno ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan di negara ini.

Tindakan pemimpin itu dikecam hebat oleh Nik Aziz yang tidak bersetuju dengan cadangan tersebut dan menyarankan supaya diadakan muktamar agung khas bagi menjernihkan kemelut dalaman PAS.
Bagaimanapun, beliau berterima kasih kepada beberapa pemimpin Umno yang menyambut baik pelawaannya dan rata-rata menyifatkan sebagai perkembangan positif.BERNAMA

note:-
kahkahkah...mana pro erdogan...mana pro EGM...mana pro nik aziz...kenapa kamu diam dalam isu ini...kenapa teloq dah masuk dalam ka...takut kerna sergah dengan tok guru ker...kahkahkah...ni perjuangan publisiti ke...dulu hampa hentam  pemimpin kamu yang hendak melaksanakan UG,kamu kutuk hj hadi nak masuk umno...kata geng2 terengganu nak masuk umno...apa lagi korang tak kata...siapa dalang atau penasihat TGNA supaya melaksanakan EGM...lu pikir lah...mai sini nak kabor...hubungan antara cikgu pa (mustafa ali) dengan anwar ibrahim kurang baik...malah beliau cikgu pa turut di hentam juga oleh TGNA...lu ingat isu 16 september macamana cigu pa di hentam di cemuh...mana yang anwar tentang mesti disambut baik atau di sokong oleh TGNA...dan akhirnya benar kata2 cigu pa...ok lah tu nak islam kan umno itu patut di sokong...bagi yang cepat melenting pakai lah otak,berprasangka baikla sesama jemaah...dan lu kaji lah dan siasatlah siapa kaki jolok TGNA...siapa meracuni TGNA...siapa siapa siapa...menhalang kerja haji tok guru...lu tanya la kicdeffela...kahkahkah...walhasial manik urai sebenarnya telah tumbang ke umno...kahkahkah..akibat pemimpin kamu yang angkuh
Read more >>

Read more...

LAGI BERITA BARU TENTANG LIWAT

Bayi lelaki lima bulan mati dipercayai didera, diliwat



PETALING JAYA 6 Feb. – Seorang bayi lelaki berusia lima bulan mati dipercayai akibat didera dan diliwat.

Sehubungan itu, sepasang suami isteri ditahan di tanah perkuburan Islam di Sungai Buloh sebaik selepas pengkebumian bayi pertama mereka itu Isnin lepas, kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed.

Beliau berkata, bayi itu dibawa ke Hospital Sungai Buloh oleh pasangan yang masing-masing berusia 33 dan 19 tahun itu pada malam 31 Januari lalu kerana mendakwa bayi mereka tidak sihat.
"Menurut ibu bayi itu, anaknya masih hidup ketika mereka tiba di hospital tetapi doktor yang memeriksanya mengesahkan bayi itu telah mati.

"Bedah siasat dijalankan sejurus selepas itu,” katanya kepada pemberita selepas majlis polis bersama masyarakat di Subang Perdana di sini, hari ini.

Beliau berkata, ibu berusia 19 tahun itu membuat laporan polis mengenai kematian bayinya di bit polis Hospital Sungai Buloh.

Arjunaidi berkata, siasatan lanjut polis mendapati bayi itu mempunyai kesan luka di seluruh badan dan dia turut diliwat.

Pasangan dari Sungai Buloh itu direman sehingga 12 Februari. –UTUSAN LOTA

note:-
ini semua hal media yang tak bertanggungjawab macam tv1,2,3 melaporkn kes liwat anwar yang melampau...menyebut perkataan yang tak bertapis seperti memasukkan kedalam dubur...ini semua kerja banggang...ini semua sengaja memalukan si tertuduh...tengoklah dunia akibat kesan media yang tak bertanggungjawab...lagi pun kes anwar belum tentu si tertuduh bersalah...melaporkn berita seolah-olah kawan tu dah bersalah...akibat kesanya seorang bayi menjadi mangsa hasil didikan media haram jaddah...boikot media kera jaan adalah salah satu menunjukkan kita protes tindakan beliau yang melampau...stupid lu rtm,tv 3 suku...!!!
Read more >>

Read more...

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

KOLEKSI Abang k

BLOGGER