Powered by Blogger.

INI DIA RAKYAT DIDAHULUKAN

>> Monday, 21 December 2009

F1: Petronas jalin kerjasama dengan Mercedes


KUALA LUMPUR: Petroliam Nasional Bhd (Petronas) memeterai perjanjian lima tahun dengan pengeluar kenderaan Mercedes, bagi menjadi penaja utama bagi pasukan Mercedes GP, juara kejohanan Formula Satu (F1).

Pasukan itu, mulai 2010, akan dikenali secara rasmi sebagai Pasukan F1 Mercedes GP Petronas.

Syarikat minyak dan gas negara itu, dalam satu kenyataan hari ini berkata, kerjasama itu akan membolehkan urusan perniagaan dengan Mercedes yang akan menyokong usaha-usaha pengembangan antarabangsanya, terutamanya dalam perniagaan minyak pelincir dunia.

note:-
gila meroyan mamat ni...!!!
sedar tak sedar duit tak dak dh oiiii...!!!
rakyat yang sengsara...!!!
apa kejadah ini semua...!!!
ini boleh lingkup ekonomi...!!!

ooo itu lah rakyat didahulukan mercedes diutamakan...!!!
biar rakyat mampus janji aku dapat nama...!!!
walaupun kerja giler...!!!
syabas gerombolan berjaya dalam projek merakyatkan ekonomi...!!!
Read more >>

Read more...

DULU STADIUM KINI...!!!


                             TU DIA APA YANG DIKATAKAN PENGHADANG

HULU TERENGGANU 21 Dis. — Tiga buruh rakyat Bangladesh dan seorang buruh tempatan cedera apabila penghadang cahaya kaca di terminal bas baru Kuala Berang yang sedang dalam pembinaan runtuh hari ini.

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 3.05 petang itu, difahamkan terdapat 15 pekerja di kawasan berkenaan dengan dua daripadanya sedang memasang kaca sebagai bumbung penghadang cahaya.
Kejadian itu menyebabkan dua buruh yang berada di atas bumbung dan dua lagi yang berada di bawah cedera ringan di kaki dan tangan akibat terkena serpihan kaca itu.

Penyelia tapak pembinaaan berkenaan, Zahir Hariri berkata, kesemua yang cedera dihantar ke Hospital Hulu Terengganu dan dirawat sebagai pesakit luar.

"Ketika kejadian saya berada di pejabat tapak pembinaan dan saya terdengar bunyi kuat dari arah terminal itu. Apabila keluar, saya lihat kaca yang dijadikan bumbung penghadang cahaya jatuh dan pecah,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian. - Bernama





note:-
selamat memang selamat...!!!
selamat jkkk selamat ketua bahagian,selamat ketua cawangan...!!!
selamat adun hulu,selamat mp hulu...!!!
huhuhuhu sisaat siapa kontrekotooor...!!!!
siasat cermin capa apa guna...!!!
siasat cap kepala lembu atau cap dacing sonar...!!!
ini kes amat bahaya sisat segera...!!!
jkr jangan tidor...!!!
colsultant jangan mengigau...!!!
siasat segera ini projek siapa makan paling banyak...!!!

kahkahkahkah......huhuhuu....!!!
demer punya buntut sudah hangat...!!!
Read more >>

Read more...

BIARKAN GEROMBOLAN BERGADUH

Sidang DUN Terengganu 'panas' soalan wakil BN

 
KUALA TERENGGANU: Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang sebelum ini disifatkan agak 'muram', hari ini bertukar rancak dan sekali sekala keadaan menjadi agak panas dengan soalan yang bertubi-tubi daripada penyokong kerajaan sendiri.

Semasa sesi soal jawab hampir satu jam pada hari pertama persidangan, beberapa soalan yang diajukan kepada Menteri Besar, Datuk Ahmad Said, menyebabkan keadaan sedikit tegang dan kadangkala sindir-menyindir kedengaran dalam dewan melibatkan wakil rakyat Barisan Nasional sendiri.

Sesi soal jawab pagi ini dimulakan dengan soalan daripada Din Adam (BN-Bukit Besi) yang mahukan penjelasan berhubung nama syarikat pengendali bijih besi di Bukit Besi dan manfaat kepada rakyat tempatan. 
 
note:-
bagus-bagus jangan bagi cam...!!!
bertumbuk pun tak per baling kerusi pun bagus...!!!
cara ajar gerombolan sekarang...!!!
biar depa bergaduh sama sendiri...!!!
gulingkan mat said mb samseng...!!!
jangan biarkan sejuk kes pergolakkan umno terengganu...!!!
lagakan huhuhhuu biar pecah belah janji kufar tergolek...!!!

Read more >>

Read more...

MUKA MUKA PENYANGAK BOIKOT BAJET NAJIB

MENTERI
Tambun – Husni Hanadzlah, Tasik Gelugor – Nor M Yackop, Penampang – Bernard Dompok, Sembrong – Hishamuddin, Bagan Datok – Zahid Hamidi
Semporna – Shafie Apdal, Marudu – Maximus Ongkili, Betongi – Douglas Uggah, Pasir Gudang – Khaled Nordin, Jelebu - Dr Rais Yatim
Jeli – Mustapa Mohamed, Lumut – Kong Cho Ha, Kemaman – Shabery Cheek, Tampin – Shaziman Mansor
Tg Karang – Noh Omar, Segamat – S Subramaniam, Raub - Ng Yen Yen, Kimanis - Anifah Aman

TIMBALAN MENTERI

Baram - Jacob Dungau, Bt Pahat – Puad Zarkashi, Beaufort – Lajim Ukim, Cam Highland - Devamany
Jerlun - Mukhriz Mahathir, Kampar – Lee Chee Leong, Kluang - Hou Kok Chung, Larut – Hamzah Zainuddin
Muar - Razali Ibrahim, Papar – Rosnah Shirlin, Pontian – Ahmad Maslan, Sg Besar - Noriah Kasnon


AHLI PARLIMEN – BUKAN AHLI KABINET MENTERI

Alor Gajah - Fong Chan Onn, Bintulu - Tiong King Sing, Bukit Katil - Md Sirat, Bt Sapai - Edmund Chong, Batang Sadong - Nancy Shukri

Gelang Patah – Tan Ah Eng, Gua Musang – Razaleigh Hamzah, Hulu Rajang, Billy Abit, Igan – Abd Wahab, Jerantut – Tengku Azlan

K Batas – Abdullah Badawi, K Kangsar – Rafidah Aziz, Kalabakan – Ghapur Salleh, Kangar – Radzi Sh Ahmad, Keningau – Joseph Pairin

Kinabatangan – Bung Mokhtar, K Tinggi – Syed Hamid Albar, Kulai – Ong Ka Ting, Lanang - Tiong Thai King, Lawas – Henry Sum Agong
Libaran – Juslie Ajirol, mamboing – James Dawos, Mas Gading – Tiki anak Lafe, Mukah – Leo Michael Toyad, Pasir Salak – Tajuddin Ramli
Padang Besar – Azmi Khalid, Pengerang – Azalina Othman, Pulai –Nur Jazlan, Putatan – Makcus Mojigoh, Putrajaya – Tengku Adnan
Rembau – Khairy Jamaludin, Rompin – Jamaluddin Jarjis, Seria – Richard Riot, Setiawangsa – Zulhasnan, Sibuti – Ahmad Lai Bujang
Tebrau – Teng Boon Soon, Tg Batu – Idris Haron, Tg Malim – Ong Ka Chuan, Tg Manis - Norah Rahman, Tuaran – Mujilip Bumburing


Dimaklumkan juga bahawa seramai lima [5] Senator yang dilantik menjadi Menteri dan tujuh [7] lagi Senator yang turut dilantik sebagai Timbalan Menteri tidak layak untuk menyertai pengundian didalam Dewan Rakyat.
Read more >>

Read more...

KAU YANG HARAM

KESAN DARI ISLAM HADHARI

note:-
bangang sis ni sepatutnya kau dah lama haram...!!!
akidah terpesong menyesatkan umat islam itulah sis...!!!
menentang poligami salah satu kerja sis...!!!
sis memang ciiiiiiiiiiiiiiisssssss.....!!!!!!!


KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 25 Januari depan bagi keputusan kes saman Sisters In Islam (SIS) Forum Malaysia terhadap Menteri Dalam Negeri berhubung pengharaman buku Muslim Women and Challenge of Islamic Extremism terbitan SIS.

SIS failkan permohonan mahukan supaya pengharaman buku yang diterbitkan pada 2005 itu ditarik balik dengan menamakan Menteri Dalam Negeri ketika itu, Datuk Seri Syed Hamid Albar dan kerajaan sebagai responden.



Read more >>

Read more...

BINI ROSMAH PUN PATUT KENA


KOTA BHARU - Seramai 15 peniaga dan pekerja wanita beragama Islam di Pasar Borong Wakaf Che Yeh di sini dikenakan kompaun RM500 oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) pada operasi tutup aurat di sini malam kelmarin.
Penolong Pengarah Jabatan Pembangunan Islam MPKB-BRI, Wan Sharafi Wan Mustafa berkata, mereka dikenakan tindakan tersebut kerana berpakaian tidak menutup aurat dengan sempurna.
Menurutnya, tindakan tersebut diambil mengikut Undang-undang Kecil Trade Perniagaan MPKB-BRI 1986 (pindaan 2002).

Jelas beliau, penguatkuasaan larangan mendedah aurat itu dikenakan kepada golongan peniaga yang menjalankan aktiviti perniagaan mereka di bandar ini tanpa mengira waktu.
"Operasi itu diadakan selepas mendapati ramai peniaga dan pekerja wanita beragama Islam tidak menutup aurat walaupun pekeliling bertajuk Arahan Mematuhi Etika Berpakaian telah dikeluarkan sebelum ini," katanya.
Mereka yang dikenakan tindakan itu didapati tidak memakai tudung kepala, memakai kemeja-T berlengan pendek dan ketat serta berseluar panjang ketat.
Read more >>

Read more...

EKSTRADISI MENATANG APA

note:-
ewah-ewah bapak polisi ni...!!!
laju je sampai nak pergi long don...!!!
yang depan mata pun macam kura2 ini seberang laut ...!!!
rumah kes toyo 28 j dah tengok belum...!!!
tak tahu jalan aku boleh tunjuk...!!!
sebelah kedai mamat al penyamun...!!!
tak cukup staf rela kan ada...!!!


PETALING JAYA, Dis 21 — Polis Diraja Malaysia akan memohon perintah ekstradisi terhadap pengendali laman web Malaysia Today Raja Petra Raja Kamarudin yang dilaporkan kini tinggal di sebuah pangsapuri mewah di London.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata, pihaknya tidak akan lepas pandang mengenai laporan tersebut dan kini sedang menyiasat sama ada benar Raja Petra sedang bersembunyi di negara itu.

Raja Petra tidak hadir di mahkamah pada 23 April dan 23 Mei lepas menyebabkan dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya.
Read more >>

Read more...

AYUH...!!! TERUSKAN MENAWOK

note:-
kedayusan mamat jeli nii makin terselah...!!!
rumah sendiri tak boleh nak jaga...!!!
cuba bersengkokol dengan penyamun tarbus...!!!
yang berpengkalan di putrajaya...!!!
ayuh demo2 pakat gomo mat spek ni biar lunyai...!!!
gerombolan makan duit haram sampai boroi...!!!
itu la gerombolan bernama penyangak negara yang halal disis polis...!!!
huhuhuhu......!!!

JANGAN DAYUS STOPA

 PETALING JAYA, Dis 21 — Exco Kerajaan Negeri Kelantan Datuk Husam Musa mencabar Pengerusi Umno negeri itu Datuk Mustapa Mohamed agar "menjadi hero" dengan mengadakan perundingan membabitkan kerajaan negeri itu dan pusat dalam menyelesaikan pertikaian royalti minyak.

"Mengapa tidak Datuk Mustapa menjadi hero rakyat Kelantan dengan memulakan perbincangan dan perundingan dengan Kerajaan Negeri?

"Kemudian, memberikan hak kepada yang berhak, apa lagi untuk negeri tumpah darah beliau juga," kata beliau mengulas kenyataan Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.
Semalam Mustapa berkata kerajaan pusat belum dapat menentukan jumlah dan kaedah bagaimana pengagihan wang ihsan kepada kerajaan Kelantan sehingga jumlah bahan pengeluaran hasil petroleum di negeri ini ditentukan oleh Petronas.

Read more >>

Read more...

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

KOLEKSI Abang k