Powered by Blogger.

KERANA TIDAK MENJALANKAN HUKUM ALLAH

>> Thursday, 15 April 2010

Oleh:KetuaPolis


Isu pembuangan bayi dilihat semakin menjadi barah di dalam Negara Malaysia. Satu demi satu kes buang bayi terus dipaparkan di dada media arus perdana. Berbagai cara dilakukan oleh Kerajaan dalam membendung gejala buang bayi ini. Kempen dan program diatur sehingga menelan belanja jutaan ringgit namun dilihat gagal kearah mencapai objektif sebenar iaitu melahirkan masyarakat yang berakhlak tinggi.

Yang terbaru, Pemuda Barisan Nasional (BN) mencari pendekatan baru dalam menangani isu ini. Menurut Pengerusinya YB Khairy Jamaluddin merangkap Ahli Parlimen Rembau, kajian yang dilakukan di makmal itu dibahagikan kepada 4 bahagian kajian iaitu demokrasi, perpaduan, kos sara hidup dan pendidikan. Beliau berkata ketika muncul di Program Hello Malaysia di Bernama TV malam tadi.

Dewan PEMUDA PAS Pusat (DPPP) berpendapat bahawa masalah ini hanya boleh diselesaikan dengan kembali kepada Islam sepenuhnya dengan maksud melaksanakan dan menguatkuasakan undang-undang yang termaktub di dalam Al Quran.

Apa yang lebih penting adalah penguatkuasaan undang-undang dan penekanan terhadap pendidikan Islam, bukan sekadar menjalankan kajian. DPPP bimbang pendekatan baru ini akan menjadi retorik semata-mata bagi meraih sokongan politik dan dalam masa yang sama gejala ini menjadi semakin parah. 

DPPP berpandangan sekiranya pendidikan Islam tidak dititikberatkan selain perlunya ketegasan oleh pihak berkuasa dalam melaksanakan undang-undang, kajian ini pastinya akan menemui jalan buntu dan sudah pastinya wang rakyat hangus dibelanjakan dalam program yang tidak mendatangkan manfaatnya kepada rakyat.

Oleh itu, DPPP menegaskan segala masalah sosial yang berlaku khususnya yang melibatkan isu pembuangan bayi perlu kembali kepada Islam. Hanya Islam sahaja yang dapat menyelesaikan segala masalah. 

Jangan hanya melihat kepada kesan atau akibat sesuatu jenayah tetapi apa yang paling penting ialah melihat kepada punca dan dan elemen pencetus . DPPP melihat pergaulan bebas dan zina adalah punca kepada kes buang bayi yang tidak terkawal. Justeru itu pelan penyelesaian pihak berwajib ialah menangani gejala pergaualan bebas dan zina yang kian berleluasa

Kerajaan mesti mengambil langkah nekad dan tegas untuk menutup ruang – ruang maksiat seperti :
A) Kelab malam yang mula bercambah bagai cendawan tumbuh selepas hujan .
B) Aktiviti mungkar yang mendorong pergaulan bebas seperti konsert hiburan yang keterlaluan .
C) Filem (melayu atau barat) yang mendorong rangsangan nafsu syahwah
D) Lambakan bahan bacaan yang tidak bermoral di pasaran terbuka
E) Laman web lucah di Internet

DPPP mendesak supaya kerajaan segera mengambil tindakan berkesan dengan memperkayakan aktiviti bermoral dan sarat dengan didikan agama yang membawa masyarakat menghayati konsep dosa dan pahala seperti :-

A) Menganjurkan motivasi hidup beragama secara terbuka kepada generasi muda
B) Memperbanyakkan signboard yang mengingatkan masyarakat kepada agama
C) Menurunkan signboard yang mengeksploitasi tubuh wanita yang menghairahkan
D) Insentif kepada mereka yang menggiatkan aktiviti agama seperti SAR & pendakwah
E) Memperbanyakkan Islamic chanel di TV dan radio serta media cetak
F) Menguatkuasakan undang-undang syariat secara berkesan dan serius
Disediakan oleh

HJ NASRUDIN HASSAN AT TANTAWI
KETUA DEWAN PEMUDA PAS PUSAT


     !!!...Cakap pakai AKAL lah,lembu pun ada OTAK...!!! 
     !!!...Menembak apa saje yang terlintas di kepala OTAK ...!!!

Read more >>

Read more...

PESERTA BARU ACARA LOMPAT

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bakar Arang, Tan Wei Shu meninggalkan PKR hari ini.
Beliau sebelum ini merupakan exco kerajaan Kedah sebelum digugurkan dalam rombakan exco pada 10 Mac lalu.

Tempatnya diambil alih oleh seorang lagi wakil PKR, ADUN Sidam, Tan Show Kang.
Pada sidang medianya di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada jam 3.30 petang ini, Wei Shu mendakwa tindakannya itu kerana dipermain-mainkan oleh pemimpin partinya.

"Cakap besar saya tak pandai, cakap bohong saya tak pandai, cakap mengampu saya tak pandai, cakap manis janji saya tak pandai, tapi yang saya pandai, boleh buat atau tak boleh buat dan mahu buat atau tak mahu buat...itu saja saya tahu.

"Saya cuma tahu bercakap benar, tak seperti orang lain bermuka dua dan lidah bercabang," katanya yang membacakan kenyataannya.

Wei Shu juga berkata dia akan menjadi Adun bebas dan berjanji akan terus berkhidmat seperti biasa dan berusaha memenuhi kehendak rakyat.

Pada akhir kenytaannya, Wei Shu berkata pengundurannya itu tidak ada kena mengena dengan perlucutan jawatannya sebagai exco kerajaan negeri Kedah.                                                                                                                                                                          
Read more >>

Read more...

KANTOI...JIJIKNYA UMNO TAPI MASIH LAGI YANG SAYANG

Oleh:KetuaPolis


Akhirnya seorang ahli/penyokong Umno yang juga blogger tegar puak gerombolan mengakui bahawa cyberwar atau cybertroopersUmno selama ini telah 'dilatih' supaya beperlakuan jijik dan tidak senonoh di alam maya...mereka inilah yang digelar sebagai "SOPO BLOGGER UMNO".... 

Mereka bukan sahaja mencarut dan memakihamun, bahkan mengeluarkan kata2 kesat dan lucah semata2 mahu berhadapan dgn penyokong Pakatan Rakyat di alam maya...itu antara pendedahan yang dibuat oleh seorang blogger Umno (amasita-mamamia.blogspot.com), yang kemudiannya diSAHkan oleh seorang lagi blogger veteran Umno, mummyrokiah.blogspot.com...
Yang menariknya, mereka bukannya bergerak sendirian atau atas dasar individu..tetapi mereka (Umno) rupanya mempunyai organisasi atau 'kelas khas' untuk mendidik para cybertooper mereka mencarut, memakihamun, menyumpah seranah apabila berhadapan dgn penyokong pembangkang (PR) di pentas maya...ternyata mereka sungguh terdesak utk berhadapan dgn pejuang2 maya Pakatan Rakyat...bak kata blogger Umno (amasita-mamamia):


"...kenapa perlu kita panggil sopo bloggers yang suka mencarut dan memaki hamun?

Sudahkah kita terlalu terdesak atau ketandusan sopo bloggers yang boleh berkempen diblog dengan bahasa yang sopan?..."
Kerana itulah tidak pelik jika kita kerap terjumpa artikel/komen2 yang berunsur lucah, maki hamun oleh penyokong gerombolan baik di blog, laman forum, FaceBook dan lain2..mereka rupanya terdesak untuk berdebat, berhadapan dengan penyokong Pakatan rakyat sehingga memprovoke dengan ayat2 maki, hina dan nista...(boleh lihat antara contoh di sini) 

Akhir kalam, jika anda terserempak/terjumpa/berhadapan dgn ahli/penyokong Umno yang mencarut/memakihamun dan sebagainya diruang maya, maka jelaslah mereka (bukan semua) adalah antara cyberwar dan cybertoopers Umno yang dididik diamanah untuk berperang secara tidak matang di alam maya...wallahua'lam..

Dari blog Mummyrokiah.......

UMNO mendidik cara cyberwar jijik? 
(From blogger mamasita-mamamia.blogspot.com)


Meluat !

Semalam Dato' telah pergi ke Janda Baik untuk menghadiri satu high-powered kursus cyberwar yang dianjurkan oleh UMNO Malaysia.

Ringkasnya, kursus 3 hari ini mudah2an akan dapat mengasahkan lagi kepandaian blogger2 UMNO yang menulis hal2 politik sambil menangkis dakyah2 pembangkang dengan penjelasan yang lebih efektif.

Saya dengar ramai sopo blogger dan wartawan dipilih untuk menghadiri kursus ni.

Dari Pahang katanya ada 2 orang..Dato' dengan another so po blogger.

Antara sopo blogger yang hadir termasuk mereka yang suka maki hamun, yang suka cakap besar, yang suka mencarut dan juga mereka yang rasa mereka hebat sangat tetapi sebenarnya tin kosong!

Ada jugak yang boleh dianggap sebagai pompous windbags!

Bagi Dato', dia hanya seorang bekas Adun yang mempunyai latar belakang politik yang sangat berharga.

Darah politik tetap mengalir dalam tubuh badannya walaupun dia bukan lagi YB.
Cakap berdegar2 dan berlagak sombong diri memang bukan style dia.
DSN dan MB Pahang tetap hormatkan dia. Alhamdullillah.

Kursus ini pada amnya bertujuan menggilapkan lagi kepintaran sopo blogger UMNO untuk membantu kerajaan BN kita berkempen menghadapi pilihanraya2 kecil sehinggalah ke pilihanraya umum.

Kepentingan media cyber tidak lagi dipandang ringan.
Generasi muda kita yang cerdikpandai memang lebih berminat membaca di internet daripada suratkhabar.

Hanya soalannya sekarang..kenapa perlu kita panggil sopo bloggers yang suka mencarut dan memaki hamun?

Sudahkah kita terlalu terdesak atau ketandusan sopo bloggers yang boleh berkempen diblog dengan bahasa yang sopan?
Substance takder tapi cakap macam pandai sangat!

Harus kita ingat mereka ini akan menjadi 'penceramah2' UMNO dalam dunia blogging.
Kalau cakap merapu, suka mencarut dan suka terpekik2, adakah kita terpaksa jugak pakai 'kepakaran' mereka ini?
Are we that desperate??

Kalau nak berkempen diblog untuk UMNO, tolong lah..takpayahlah gunakan bahasa lucah atau mengata2 macam budak kutu berahak..gunakanlah bahasa yang sopan sikit.
Argue intelligently laa..

Nanti orang lagi menyampah parti UMNO kerana kita gunakan sopo bloggers yang mulut suka pakai bahasa jijik..lagi orang tidak respect parti kita.

Suruhlah mereka ini jaga bahasa sikit..jangan cakap kasar dan kotor!

Jangan gunakan sopobloggers yang asyik nak mencarut dan cakap tak senonoh tentang pihak pembangkang..kalau nak argue tu buatlah research sikit..baru boleh pujuk ramai lagi undi UMNO...mana2 UMNO bloggers yang bercakap dalam 'scum, foul language' must be thrown out!

Jangan buat orang meluat dan menyampah UMNO!
Nak tolong UMNO blog elok2..jangan menambah malu dengan dirty language and zero substance!

Apakah UMNO dah mula percaya kalau nak berblog mesti kena maki dan hamun? Apakah UMNO juga telah masuk perangkap cara bloggers pembangkang yang tidak habis-habis maki dan hamun seperti juga ceramah parti politik mereka. 

Banyak golongan sempit yang berpendapat kalau sebut sahaja "online", internet atau blogging yang pertama terlintas di dalam minda mereka ialah lucah dan maki hamun.- mummyrokiah.blogspot.com

Sumber klik
Read more >>

Read more...

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k