Powered by Blogger.

Demo Mansuhkan Tol! Aman Tanpa Provokasi Polis!!

>> Sunday, 13 May 2012


Inilah yang berlaku hari ini! Tiada apa-apa kejadian yang tidak diingini berlaku! Semuanya aman dan harmoni! Cuma kebisingan jeritan pendemo-pendemo dan hon-hon kenderaan yang memberikan sokongan, menjadikan himpunan aman ini begitu meriah! 

Apakah ini berlaku adalah kerana tiadanya pihak berkuasa yang suka mengganggu demonstrasi yang dilakukan oleh pihak Pakatan Rakyat? Anda lihat dan bandingkan sendiri bezanya dengan perhimpunan aman Bersih 3.0 yang ternyata diganggu oleh provokasi dan gangguan dari pihak berkuasa!!



Kira-kira 500 orang mengadakan demontrasi bagi mendesak supaya Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau di lebuh Raya Persekutuan, ditutup.


Demonstrasi anjuran Pakatan Rakyat Selangor itu bermula jam 2.00 petang bertujuan mendesak kerajaan memansuhkan dua tol berkenaan yang telah mencecah kutipan dua kali ganda sejak ia mula beroperasi.

Peserta berkumpul dengan membawa sepanduk bertulis  'No Toll, Just Go' dan pelbagai plakad menyatakan bantahan, selain melaungkan slogan seperti 'Mansuh Tol, Baru Betul', 'Hidup Rakyat' dan 'Tolak BN'.

Demonstrasi yang berlangsung secara aman itu turut mendapat sokongan daripada ratusan pemandu persendirian dan kenderaan awam yang membunyikan hon tanda sokongan mereka.

Hadir bersama Ahli Parlimen (MP) Shah Alam, Khalid Samad, MP Kelana Jaya, Loh Gwo Burne, Exco kanan Selangor Ronnie Liew, Dr Xavier Jeyakumar dan Adun Seri Muda, Shuhamie Shafiei.

Kumpulan itu turut mengedarkan pelekat kereta- 'Mansuhkan Tol, Demi Rakyat'   kepada orang ramai yang melalui tol terbabit, diketuai Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin.
Tiada sebarang kejadian tidak diingini berlaku sepanjang demo berlangsung, meskipun helikopter dipercayai milik PDRM berlegar-legar di udara memantau sekitar kawasan tersebut. Rembat sini dan sini


p/s: Diam2 umno pun demo jg hari ni. psssshhhh najib tak tahu lagi




Read more >>

Read more...

Suami isteri maut rombongan membawa 38 ahli Wanita Umno


LENGGONG: Sepasang suami isteri terbunuh manakala 17 lagi cedera, termasuk tiga parah, apabila bas rombongan membawa 38 ahli Wanita Umno Bahagian Gerik bertembung dengan lori dinaiki pasangan itu di kilometer 45.2 Jalan Kuala Kangsar-Gerik, di sini, jam 6 pagi semalam.


Bas itu dipercayai dari Bukit Jalil, Kuala Lumpur, bertembung dengan lori dari arah bertentangan.




Pasangan menaiki lori membawa barangan dari arah Gerik dan dalam perjalanan berniaga di Pekan Sehari Lenggong, di sini, dikenali sebagai Ong Khian Hock, 51, dan isteri, Loh Weng Chan, 46, beralamat di Taman Pengkalan Makmur, Taiping.


Mereka yang parah ialah Norliza Che Moh, 40, yang patah kaki kiri dan luka di badan, Fadilah Mahmud, 43, patah tulang selangka dan cedera di badan, dan pemandu bas, Azmi Abdul Rahman, 48, patah tulang selangka, lengan serta cedera di badan dan dikejarkan ke Hospital Kuala Kangsar.




Ketua Polis Gerik, Superintendan Abdul Manab Bahrum, berkata siasatan awal kemalangan membabitkan bas persiaran dan lori satu tan itu mendapati kedua-dua kenderaan bertembung di satu kawasan selekoh. sini dan sini
Read more >>

Read more...

Malaysia akan mundur sekiranya PR memerintah

Kata Menteri bukan kelas jkk pemikiran macam gini



Mana-mana yang terbaca berita ni wajib percaya wajib sebarkan dan paksa kawa-sekelas kawan sekuliah sahabat2 masjib percaya akan hal demikian, sebab apa kena percaya sebab hak ini dikeliarkan oleh mulut dari pimpinan Barisan Nsional, kerana ianya dikeluarkan oleh manusia yang dipilih oleh rakyat majoriti pru lepas. 

Sampai tahap macam gini keluar isunya agaknya depa ni dah kedekut idea nak menyakinkan rakyat bahawa PR adalah kerajaan yang bankrap.

Ini menteri bukan kelas menteri, Pemikiran menteri ni lebih teruk dari tukang kebun, 

And then kamu semua kena dan wajib percaya sekiranya pr ambil alih putrajaya negara akan berlaku krisis:-

--->Pakatan Rakyat akan melaksanakan reformasi menyeluruh dalam semua aspek pengurusan negara, ekonomi, pendidikan dan sebagainya berdasarkan prinsip yang digariskan di dalam Dasar Bersama.

--->Sebagai permulaan kepada reformasi tersebut, dalam 100 hari kami mendapat mandat rakyat, kami akan melaksanakan program berikut:

--->Mereformasikan insititusi-institusi penting negara seperti SPR, SPRM, Pejabat Peguam Negara dan PDRM untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan.

--->Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

--->Mengarahkan Khazanah Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan lain-lain badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuhraya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuhraya oleh kerajaaan dengan tujuan menghapuskan tol.

--->Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta (seperti subsidi gas sebanyak RM19 bilion kepada penjana bebas) dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat.

--->Mengiktiraf peranan dan jasa kakitangan awam dengan mengkaji semula struktur gaji bermula dengan menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap seorang guru sebagai penghargaan guru pendidik bangsa.

--->Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan.

--->Menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar.

--->Membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda.

--->Menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20%.

--->Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di negeri Sabah.

Layan video Jihad 

video

Inilah Jihad UMNO, inilah pengertian Islam kepada UMNO, inilah parti yang bersih dari segala kekotoran, mempertahankan umno itu adalah jihad yang paling besar agar acara sedemikian dapat diteruskan dimasa-masa akan datang. 

Anda lihatlah sendiri, salah satu acara sambutan Ulang Tahun 66(?) Tahun Umno di Bukit Jalil.


Read more >>

Read more...

Hari Ibu hari kapiaq Laknat

Melayu bahlol saja duk sambut





Jawabnya haram syirik dosa besor, hari kafir, jangan ikut jejak langkah syaitan faham ke dop? Mengaku islam merayakkan hari perayaan karut marut, benda haram sangat melayu nak ikut.


Nak ingat mak ayah tak salah, bukan kerana hari dikuhususkan oleh org kafir, hari2 mu boleh ingat ke ibu time ada masa jengok lah mak ayah mu. ke guaner?


Tapi melayu hebat semua raya dia nak rai. kalau raya itu raya budaya takper, Haram merayakkan hari agama sesuatu kaum itu. Biar gop cerdik 



video
VIDEO

p/s ermmmm bahang bbodo sokmo melayu...k.b.t
Read more >>

Read more...

Nah...!!!! bukti jelas provokasi dari POLIS

Kelakuan polis ikut SOP?



Sebenarnya malas dah nak cakap pasal polis ni. start BERSIH 3 itu hari aku dah hilang respect kat PDRM versi umno ni. betul2 korang buat kerja ikut nafsu umno, betul-betul ikut terlunjuk kerakusan BN. 


Ini provokasi cap apo ni, ini provokasi seorang pegawai polis yang beriman kot, dalam PDRM ada ker sukatan teknik provokasi?  

video
video

So jelas lagi terang provokasi dari polis, tak mustahil inseden depan sogo tempoh hari di mulai oleh seekor SB, ramai feedback orang awam mengatakkan provokasi dari peserta bersih, so kalau dengan bukti video, adakah polis nak kata orang awam menyamar menjadi polis?

depan sogo

Kalau polis berpakaian uniform gua kenal kalau berpakaian biasa atau  atau berpakaian kuning bersih, siapa kenal, sini

p/s: Haram jaddah polis


Read more >>

Read more...

Cadangan kepada jkk by Email

Terima kasih support my page



Kepada sahabat yang menghantar email ni diucapkan mekacih banyak kerana prihatin dan tolong memperingati kepada amber, al maklum lah sesama manusia insan lemah dan banyak lupa. Insyallah cadangan tuan akan admin keutarakan kepada rakan2 admin yang lain. jazakallah hukhaira kathira
Read more >>

Read more...

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER