Powered by Blogger.

RM1.8 juta dibazirkan oleh kerajaan untuk BERSIH3.0-KDN

>> Monday 11 June 2012


Mengaku pun pembaziran telah berlaku pada bersih 3.0, mana pemuda umno yang duk putar belit fakta sangat selama neh. skang nak percaya atau tidak bos anda sudah megeluarkan kenyataan.kehkhekeh.


KUALA LUMPUR 11 Jun: Sebanyak 967 butir gas pemedih mata telah dilepaskan dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.
Jumlah itu lebih tiga kali ganda berbanding dalam perhimpunan Bersih 2.0, iaitu sebanyak 262 butir.
Tembakan yang dilepaskan dalam Bersih 3.0 itu termasuk 909 butir ‘shell tear smoke’ dan 58 butir ‘grenade tear smoke’.
Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen Batu Gajah, Fong Po Kuan.
Dalam jawapan itu, Hishammuddin turut memberitahu kerajaan telah menanggung kos keseluruhan sebanyak RM1.8 juta akibat daripada penganjuran perhimpunan itu.
Menurut Harakah Daily, Fong Po Kuan dalam soalan lisannya meminta Menteri itu menyatakan jumlah tembakan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh anggota yang bertugas, perbelanjaan pada hari tersebut.
Sementara itu, Hishammuddin memandang serius sebarang pelanggaran Peraturan sedia ada (SOP) yang telah ditetapkan dan dua anggota polis telahpun didakwa di mahkamah.
“Sekiranya terdapat mana-mana anggota keselamatan terbukti bersalah melanggar SOP yang telah disediakan, tindakan undang-undnag akan tetap diambil terhadap anggota berkenaan,” katanya dipetik-Kd

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER