Powered by Blogger.

KINI ZUL MENUNJUKKAN TARINGNYA YANG SEBENAR

>> Thursday 28 January 2010

PENGADU DARI KULIM BANDAR BARU



Sebagai orang Kulim Bandar Baharu rasa terpanggil juga untuk menulis mengenai MP Kulim BB sekoq ni apabila tidak tahan lagi melihat tingkah laku dan kenyataan2 yang menyakitkan hati rakyat terutamanya penyokong pakatan Rakyat. Rasa marah,benci yang meruap ruap dikalangan pemimpin Pas dan PKR di Kulim BB dah tak tertanggung lagi rasanya. Bukan setakat seminggu dua ini tetapi sejak bermulanya PRK yang ke 12 lalu.

Apabila disahkan sahaja mendapat pencalunan untuk bertanding dari PKR pusat dengan penerimaan tauliah menjadi calun maka mulalah membuat onar dan duri dan menunjukkan wajah sebenar yang kononnya seorang pejuang Islam sejati. Makian dan sumpah seranah serta carut mencarut tak lekang dari mulut seorang ustaz yang dianggap zuhud pada mulanya. Kalaulah kata2 itu keluar dimulut budak2 dah lama kena makan penampar.

Dana pilihanraya yang diberi kepadanya oleh PKR pusat dah habis sebaik mendapat jadi calun katanya sehinggakan duit membeli borang pencalonan dari SPR sebanyak RM25 pun tak dibayar balik kepada orang yang membelikannya. Duit ringgit dalam tempoh berkempen semuanya di keluarkan sendiri oleh pimpinan dan penyokong pakatan rakyat di Kulim sendiri. Kalau minta padanya bukan nak diberi tapi kata2 yang tidak enak didengar telinga yang akan diperolehi darinya.

Padahal banyak duit derma dari seluruh Malaysia yang didermakan untuk kemenangan beliau tapi heranya kemana duit tersebut hilang hanya beliau yang tahukannya sampai ada yang telah mendermakan dari duit zakat yang tidak menghalalkannya setelah mengetahui belang sebenar beliau.

SIAPAKAH YB ZUL SEBENARNYA IKUTI SETERUNYA Sumber dari...!!!

note:-
dari pada awal lagi sangkaan aku tentang yb zul ini bukan sekadar sangkaan semata-mata...!!!
bermula dari mengatakan kepada ahli2 pas didalam parlimen diam seribu bahasa mengenai perkara islam yang disentuh oleh yb dap dari bukit mertajam...!!!
ekoran itu setiap pelusuk surau masjid memanggil beliau memberi kuliah jemputan atau tazkirah ramadhan mengambil kesempatan menghentam ahli2 takbir dalam perkara itu...!!!
tidak cukup dengan itu yb zul membuat bantahan atau demo di majlis peguam tentang isu islam,memang beliau benar2 menjadi hero dalam mempertahankan akidah umat islam tanpa merujuk pada pimpinan pakatan rakyat yang terdiri salah seorang TGHH...!!!
pendapat beliau dalam parti tidak pernah selari dengan pakatan rakyat.Baru2 ini perletakan jawatan yb adun pkr dari kedah malah beliau turut menyokong dan menyangkal hujah dari pihak pakatan...!!!
inilah sikap dan wajah yb zul suka bergaduh sama sendiri berbanding dengan umno musuh utama.pergaduhan beliau yang saya rasa begitu bodoh dengan yb sivarah membuat tamparan hebat imej buruk pakatan rakyat...!!!
alahai zul suka mencari publisiti bacul kini tembelang mu sudah pun pecah dari satu ke satu,dari blog Ke website...!!!
nak tutup pun kini sudah merebak baunya yang begitu busuk,adakah sedara kita sorang ini menjadi agen umno untuk menkucar kacirkan pakatan...!!!
ingat lagi teman kata2 yb zul ketika beliau menyampaikan kuliah di sebuah surau  di AU3,beliau begitu benci dengan umno sehingga rasa nak tampaq muka kalau jumpa ahli umno...!!!
beliau begitu tidak setuju dengan tarikh 16 september dengan alasan kerjasama dengan dap,kemana islam selepas 16 sep.inilah yb zul boleh dikatakan musuh dalam selimut,tidak pernah faham ideologi pakatan rakyat...!!!
sekiranya 16 september termakbul dia menyatakan anwar ingin memberi jawatan yang sangat hebat dalam kabinet.itulah salah satu perkara kenyataan beliau dan beliau mangatakan tiada sebab saya meninggalkan pkr.beliau memang dari dulu lagi tidak seberapa setuju dengan dap...!!!
wahai yb zul banyak perkara kamu tidak setuju dengan srategik pakatan oleh itu sila keluar dari pakatan dan sila terjun ke lubuk najis bersama umno...!!!
listing nama yang tersenarai yb yang bakal menyusul ke alam lompatan...!!!
ubah lah sikapmu wahai zul sebelum lebih ramai lagi rakyat meludah ke dahimu...!!!

1 comments:

kelakar Friday, January 29, 2010  

erm tu la ampa...awl dlu xnk slidik dlu...ni smua ada kpentingan ja...
erm ni dah abes madu sepah lak nk buang...apa daa.....

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER