Powered by Blogger.

Bahana mempersendakkan hudud heliza menangis

>> Saturday 8 October 2011

Gara-gara memberi komen berkenaan dengan hudud tempoh hari kini tiba giliran Heliza helmi pula rasa menyesal dan menangis atas kesilapannya .soalan yang diajukkaan oleh sinar harian media pro Ameno  yangh di jawab oleh beberapa rakan artis lain seperti car faris ,aziz satar dan sebagainya baru-baru ini.


pada sebelum ini tampil artis Enot menyesali atas keterlanjuran memberi komen pasal hudud dengan mengatakkan dalam hudud ada hukuman "sula" (sey gaso macam cito P.ramlee plak 


Bhai setakat ekau menangis bolum tontu ekau menyesal atas terlanjur ekau celupar pasal hudud.elok sebelum tu solat taubat banyak dan mengucap kembali.



sey raso mat rempit pun tahu pasal hukum hudud.mengikut komen ekau hudud hanya relevan di zaman Arab jelah? 



Pendek kato kalau ekau tak tak menahu sesuatu isu terutamanya pasal agama elok ekau ty budak2 pondok bukan tanyo ulama;sekular ameno. 




Nota:jangan bawa bergurau pasal hudud kak Liza, kalau pasal fekah boleh lagi ekau nak raso-raso,ini soal akidah den budak skolah sekular pun tahu.

3 comments:

Anonymous,  Saturday, October 08, 2011  

1. Alhamdulillah, anda masih dikurniakan hati yg dapat merasakan kesal di atas keterlanjuran komen itu. namun hal penting yg perlu difahami oleh semua pihak ialah, umnoapco dan agen-agennya termasuk akhbar sinar harian sentiasa mengajak manusia lain agar sependapat dan bertindak sama seperti mereka di dalam menolak hukum ALlah.
2: Untuk menyelamatkan aqidah kita dan ummah lainnya, satu gerakan massa perlu dilakukan agar rakyat terbanyak dapat faham serta menjauhi umnoaoco serta agen-agen mereka.
3: Anda wajar melakukan sidang media utk menjelaskan pendirian anda sebenarnya berhubung dgn isu tersebut agar tiada insan lain yg sependirian dgn umnoapco akibat dari kenyataan anda.

Anonymous,  Sunday, November 20, 2011  

dah tahu diri tu jahil jgn nk beckp....muka ja lawa...otak dok kat bontot

bunbinban,  Sunday, November 20, 2011  

Al Quran itu sesuai utk semua zaman. Kalau manusia itu beriman dan percaya bahawa Al Quran itu kalam Allah maka manusia itu wajib percaya dgn segala isi kandungan Al Quran itu tanpa dolak dalek. Siapa kita utk mengajar Allah?. Siapa kita utk mengatakan tidak kepada pencipta kita?. Akibat dr komen artis ini emosi ratusan ribu kalau tidak pun jutaan umat Islam ternganggu emosi mereka. Dan lebeh memudaratkan, akan ada yg berfikiran bahawa Al Quran cuma utk di baca, di buat hantaran nikah, di simpan dlm almari sebagai hiasan bukan utk di amalkan segala ajaran dan tuntutan di dalamnya. Lu artis ke menteri ke raja ke sultan ke apa ke, lu semua hamba Allah. Lu sape?.

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER