Powered by Blogger.

Aduka Taruna kena pukul beb...kehkehkeh

>> Friday 7 January 2011


Dalam pukul lebih kurang jam 5.30 petang.Wa baru kuar rumah nak ambil wa punya zaujah tibo2 wa punya tepon nokia model 3110c ayam brand berbuyi message dengan ring tone ketawa jkk (kihkihkih).Tengok fon memang wa langsung tak kenal mamat mana pulak message dalam keadaan wa tongah kalut ni.

Dengan keadaan tak puas hati,lalu wa tepon mamat tu,rupo2 nyo memang sahabat wa dari Rusila.eh betul ka aduka kenal pukul dgn jemaah Rusila?perbualan wa dengan mat said (bukan nama sebenar) telah bermula.pertanyan wa bertalu-talu ket dio dengan perasaan ingin tahu lebih mendalam.

perbuala wa dengan mat said:-

mat said: betul la dia kena pukul selepas kuliah TGHH.

wa: cam mana dia kena pukul dgn budak2 rusila?

mat said: citer dia cam ni kang dia dah lama bergaduh dalam blog pasal kerajaan UG.so kononya dia nk berdebat la dengan seorang blogger bernama Batu api firestone.

wa: ooooo....dgn tengkuk panjang lagi ingin tahu...!!!

mat said: so apa lagi memang budak2 sana dah lama benggang kat aduka,duk kutuk tok guru siang        malam.main2 dengan budak rusila,sambil ketawa.masa dia kena pukul tepon dia kena rampas dgn budak2 tu,takut dia calling polis  atau mana2 pihak yang melaporkan hal tersebut.

wa: so ada sapa2 tolong dia masa kenal pukul tu.teruk ke dia kena pukul?

mat said: ramai juga la yang duk kepung tp sib baik ada sorang jemaah kita tarik dan settle kan hal ni.just kena penampar dgn penumbuk jer.

wa: oooooooo...so pastu cm mana icu ke dia...kehkehkeh

mat said: budak2 sana jadi lebih benggang bila aduka ingin repot polis.so apa lagi kena lagi la dushhhhhhhh penampar yang ke berapa entah.

wa: ok la said wa nk ambil bini,apa2 info calling wa.

p/s
kahkahkah...oit aduka lu ada ingat sama wa.Wa ada komen kat blog lu pasal budak2 rusila cm mana?...semasa tengah panas pasal UG lu hentam TGHH dengan tauliah phd lu maki dia.budak sana dah hint lama dah lu.hari ni telah terbukti cam mana budak2 rusila kan....padam muka  lu aduka....kahkahkah....wa pernah cakap kat ekau lu jgn main2 dgn budak2 rusila...tp lu dgn lagak lu tak endah komen wa.dengan bekat masing mulut wa ...kehkehkeh hari ni lu kena beb...kahkahah

5 comments:

Anonymous,  Friday, January 07, 2011  

La...hampa pun macam Umno juga la...ada kaki pukul..ha ha ha melayu sama ja yang tak ada agama macam Umno dengan yang konon nya ada agama macam budak2 rusila TGHH.

Bila le orang Melayu ni nak cerdik....tak habis2 duduk dalam kotak atau bawah tempurong.
-----------------------------

Mustahil seorang ulama haraki seperti Hadi sanggup menipu lagi ...

Nabi SAW ada bersabda:
إِنَّهُ سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ مَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ

“Sesungguhnya selepas dariku, akan ada pemimpin. Barangsiapa membenarkan mereka dengan penipuan yang mereka lakukan, dan membantu mereka atas kezaliman yang mereka lakukan, maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya” [An-Nasai : 4136]
-------------------------------
Oleh Zainulfaqar Yaacob

Seorang Exco Pemuda PAS hari ini menghubungi saya lalu menegaskan bahawa apa yang dituliskan oleh Pak Bakaq aka Penarik Beca berjudul TGNA diperdaya hadiri majlis mempakyetkan PAS? semalam adalah tidak benar.

Beliau tidak percaya khabar wujudnya “Perjanjian Pangkor III” antara pemimpin tertentu PAS dan Umno pada 23 Disember lalu atas nama ‘perpaduan Melayu’.

“(Isu) ‘Kerajaan Perpaduan’ dah lama tutup buku. Takkan Presiden PAS (Abdul Hadi Awang) nak tipu kita (ahli-ahli PAS) semua. Dia (Hadi) ulama, ulama tidak mungkin menipu atau mengkhianati tahalluf siyasi (muafakat politik dengan DAP dan PKR atas nama) Pakatan Rakyat,” ujarnya kepada saya.

Yang menarik tersebut, Penarik beca tidak lagi dituduh sebagai “penipu” atau “batu api” yang cuba merobohkan batu-bata al-wala’ (kesetiaan daripada ahli-ahli PAS) dan ast-thiqah (kepercayaan kepada pemimpin) yang kian menjadi “candu politik” dalam PAS belakangan ini.

Berbeza dengan kondisi sebelum ini apabila Pak Bakaq buat pertama kali mendedahkan “Perjanjian Pangkor” kedua pada Mac dua tahun yang lalu.

“Apa yang orang tak kata pada bekas aktivis PAS itu? Penipu? Babi? Syiah? dan macam-macam lagi”

Akhirnya Hadi sendiri mengaku ada pertemuan dalam gelap antara beberapa pemimpin ‘Kerajaan Perpaduan’ dengan pemimpin Umno yang nyata zalim.

........... Sebentar tadi saya ada menghubung seorang pimpinan PAS Pusat bertanya hal “Perjanjian Pangkor III” ini. Inisiatif itu selepas saya sendiri membaca blog Penarik beca dan facebook Abdul Fattah Haron, pemimpin PAS Kelantan.

“Pemimpin PAS yang terbabit bukan sahaja Ustaz Hadi dan Nasharuddin, malah Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik (Mursyidul Am PAS) sendiri. Nik Aziz datang kerana istana (DYMM YDA Tuanku Mizan Zainal Abidin) panggil tanpa diberitahu sebab (dijemput ke Istana Terengganu).

“Tok Guru terkejut kerana Ustaz Hadi, Nasharuddin, Najib dan (Tan Sri) Muhyiddin Yassin (Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden Umno) ada dalam pertemuan tersebut.

“Muhyiddin kata: PAS dan Umno perlu ketepikan faham politik, perlu bersatu mempertahankan kepentingan Melayu.”

“Tok Guru kata (respons) : Yang banyak tangkap dan bunuh ulama adalah Umno. Yang banyak lawan Islam pun Umno.“

“Tok Guru kemudiannya keluar (meninggalkan majlis itu). Tuanku Sultan pun keluar (meninggalkan majlis itu). Yang tinggal, hanya Ustaz Hadi, Nasharuddin, Najib dan Muhyiddin,” ujar beliau sambil mencadangkan mana-mana ‘wartawan badwi’ desak Hadi dan Nasruddin memberi respons bertanggungjawab dalam masa terdekat.
BERSAMBUNG... http://alhusseyn51.blogspot.com/

Unknown Friday, January 07, 2011  

kehkehkehkeh...ada arahan mana2 ker suruh pukul aduka?nasib badan lerrrrrrr....kekehkehkeh

KHAIRUNNIDA YAAKOB (0195715472) Saturday, January 08, 2011  

Mula dah nak menipu anon, TGNA dah kuat statement.. rahsia, takda pendedahan.. mana lu dapat.. lu tipu ke TGNA tipu ni... biolla macam ni

Unknown Saturday, January 08, 2011  

kahkahkahkah ada blog pro umno curi gambar wa ,siap deleted trade mark wa...kuang ajor betul.tp wa tak heran ler sebab dia umno....kehkehkeh

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/01/panass-blogger-pro-pakatan-kena-pukul.html

Katon Tin Ton Saturday, January 08, 2011  

hahahahaha

melayu tak dak teloq
ramai2 berani la

dgq nama polis terus kecut

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER