Powered by Blogger.

AYUH BANGKIT MANA YANG TIDUR

>> Wednesday 13 January 2010

Britain haramkan 'Islam4UK' ikut akta antikeganasan


LONDON: Britain mengumumkan pengharaman kumpulan Islam yang menimbulkan kemarahan selepas merancang perarakan antiperang menerusi bandar di mana upacara memperingati askar yang terkorban di Afghanistan diadakan.


Menteri Dalam Negeri, Alan Johnson, berkata kumpulan dikenali 'Islam4UK' akan diharamkan mulai esok mengikut undang-undang antikeganasan dan menjadikan satu kesalahan jenayah yang boleh dihukum penjara hingga 10 tahun jika menganggotainya.


"Saya hari ini mengeluarkan perintah yang mengharamkan Al Muhajiroun, Islam4UK, dan ahli organisasi sama di bawah nama lain. Ia sudah diharamkan di bawah dua nama lain iaitu Al Ghurabaa dan The Saved Sect," katanya.


 Perdana Menteri, Gordon Brown, berkata minggu lalu bahawa beliau "kecewa" dengan rancangan Islam4UK untuk memperingati orang awam Islam yang terbunuh dengan berarak melalui Wootton Bassett di tenggara England.


Ratusan orang biasanya berkumpul di bandar itu yang terletak berhampiran Pangkalan Udara Lyneham di mana mayat askar British tiba dari Afghanistan, untuk memberi penghormatan terakhir.


Islam4UK berkata Ahad lalu bahawa ia membatalkan rancangan untuk perarakan itu dengan menyatakan ia "berjaya memberi pendedahan kepada masyarkat berhubung penderitaan oran Islam di Afghanistan" tanpa perlu mengadakannya. - Reuters


note:-
lihatlah dunia semakin hari islam di hina...!!!
semakin hari islam di tindas...!!!
saban hari islam di pijak...!!!
lihat lah gerombolan ayuh bersama gerakan islam...!!!
bersama jemaah islam bersatu di bawah panji rasullullah...!!!
buangkan fahaman perkauman yang ditanam penjajah...!!!
bersama kita hancurkan kufar laknatullah...!!!
hari ini sedara kita di luar sana di pijak...!!!
mungkin tak mustahil suatu hari nanti di negaraku ku...!!!

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER