Powered by Blogger.

Bila Politik Ngam Dengan Bola Sepak

>> Monday 14 May 2012


BPL berakhir malam semalam dengan kejuaraan memihak kepada Manchester City dengan kebangkitan 5 minit terakhir yang mendebarkan.


Edin Dzeko dan Kun Arguero memastikan dua jaringan lewat mereka membolehkan Manchester United berputih mata meskipun mencatatkan kemenangan menewaskan Sunderland.


Season kali ini memang pawerrr sebab last game penentuan pemenang liga. Roberto Mancini dari Italy membawa kecemerlangan beliau membimbing Inter Milan ke City dengan menghadiahkan kejuaraan.


Hasrat United terkubur sekaligus mematikan keegoan Ferguson yang dilihat sebagai pakar dominasi bola sepak milenium di England kerana berjaya mengakhiri era lampau Liverpool yang sebelum itu menguasai zaman 80an.


Tapi yang penting season ni Uniteda xda piala utama sebab Chelsea menang FA Cup, Liverpool Carling Cup dan Manchester City menang BPL.


Ada jugak yang kata United menang Community Sheild awal season. Hello, xmasuk senarai cup tu sebab tidak ada perebutan kalah mati sebelum mara ke perlawanan akhir untuk mengucup piala berkenaan.


So kalau ditakdirkan season depan city dan chelsea xda piala even salah seorang daripada mereka menang final perisai komuniti, mereka dianggap tetap tidak ada piala. Hahahahhaa.


Tahniah kepada Robin Van Persie kerana menjadi penjaring terbanyak untuk musim ini


*Yang penting season ni A.B.U = Asal Bukan United

1 comments:

Anonymous,  Monday, May 14, 2012  

Dalam 10 tahun nim.. Dah berapa kali man utd menang piala epl.... Dan adakah team dlm liga epl memenangi piala tu sebanyak yg man utd menang utk 10 tahun tu... Adakah..... Hahaha.. Jgn je sembang yg lebih...

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER