Powered by Blogger.

BERITA LAIN DARI YANG LAIN..PANAS...!!!

>> Thursday 4 February 2010

TILIKAN SAKAMOI TERHADAP DSAI DAN JEFFRY


Amaran: TILIKAN adalah perkara tahyul dan disiarkan hanya untuk suka-suka dan diletakkan di ruangan HUMOR. Jangan Percaya kepada tilikan ini kerana ianya menjurus kepada syirik. Segala ketentuan qada dan qadar adalah kudrat Illahi.

MENURUT Sakamoi, tukang tilik, seni menilik ini diturunkan oleh kaum Sakai atau Saka atau orang Asli Asia tengah yang telah berhijrah ke Sabah, dipercayai mempunyai kuasa mistik dan ada kaitan dengan mitos (myth) Nunuk Ragang, iaitu 7 anak Kinoringan.
Bersambung kepada elemen DSAI, Sakamoi memberi ramalan bahawa "orang ini berbahaya dia bertandakan putih mata. Menurut kesimpulan terakhir, DSAI telah menjadi pelawak atau badut. 

Mengikut firasat Sakamoi, pada awal 90-an, DSAI sudah berangan-angan menjadi Perdana Menteri, banyak pemimpin di Sabah telah terpedaya untuk mengundi DSAI menjadi timbalan Presiden UMNO. 

Menurut ramalan, ada cubaan untuk mengulingkan Tun M. Pada pertengahan 90-an. Selepas DSAI keluar Penjara, ramalan ini menyatakan bahawa ada api yang membara, ertinya dendam. 

Jadi sebenarnya kata Sakamoi, Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini ditubuh untuk kepentingan DSAI untuk menjadi Perdana Menteri dan untuk membalas dendam (memandangkan PKR ditubuh semasa DSAI dalam kemarahan) dan untuk memperolok UMNO dan bukan untuk kepentingan Negara atau Rakyat.

Kata Sakamoi, nama Parti Keadilan Rakyat adalah bukan namanya yang sebenar, kerana lambangnya tidak memadai ‘Keadilan’ pada ‘Rakyat’ dan ‘Negara’. Contohnya di Ijok, DSAI telah meletakkan calon Melayu di kawasan pengudi majoriti India, kalah!, buang RM10 juta, sia-sia. 

Di Sabah sebelum PRU ke-12 DSAI memanipulasikan status Parti, semasa kempen, satu senpun tidak beri kepada bahagian, ertinya tiada polisi kewangan PKR Sabah semasa PRU Ke-12. 

September 2008, berangan-angan lagi untuk menjadi Perdana Menteri tetapi tidak kesampaian kerana tiada lagi wakil rakyat yang percaya dengan janji kosong DSAI. 

Baru-baru ini DSAI meletakkan orang ‘Malaya’ untuk mengetuai rakyat Sabah. (sehingga Sakamoi tercakap Inggeris) "PKR can't even uphold the rules of Natural Justice" 

Yang paling menyedihkan, dalam ucapan DSAI semasa Deklarasi Tambunan, di hadapan ribuan pendengar, berkata "Kamu Tidak Takut Saya Ka? Orang Kata, Saya Suka Gu*** Pa***, Siapa Mau Cuba?" Memangpun semua Rakyat Malaysia tahu DSAI suka gu*** pa****.

Lantas, apabila PKR mendapat ‘Telur’ PRU 12 di Sabah, memorandum KDM/PKR dimasukkan ke dalam bakul sampah.

Seterusnya Sakamoi berkata, DSAI dan Dr. Jeffry jauh dan besar perbezaan mereka, jika Jeffrey menggerakkan udara untuk menghasilkan angin mereka akan berdekatan, (tapi jangan sampai kena gu*** pa****lah) gurau Sakamoi, satu watak dalam elemen Udara adalah ‘Penipuan’, udara mesti sentiasa digerakkan supaya penipuan itu tidak akan terjadi dan Jeffrey yang berelemenkan ‘tanah’ mampu mempengaruhi udara dengan cara memutarkan bumi untuk menghasilkan angin. 

Bererti, Jika Jeffrey terus bersama dengan PKR, ujar Sakamoi, luas tapak tangan lebih luas lagi tapak kaki, kerana kakilah yang lebih penting untuk orang politik. Untuk meramal berapa kerusi PKR/Jeffry akan dapat dimenangi pada PRU Ke-13, buat masa ini, Sakamoi tidak dapat bayangkan kecuali 7 bulan menjelang PRU. 

Bagaimanapun ada bayangan bahawa Jeffrey tiada lagi dalam PKR apabila menjelang PRU Ke-13. Bayangan Sakamoi untuk jumlah kerusi yang akan dimenangi oleh parti-parti pembangkang pada PRU Ke-13, jika PRU jatuh pada hari siang yang panjang dan cuaca yang baik, paling kurang 18 kerusi, kalau elemen berkempen diterima oleh rakyat.

(Nota: artikel ini hanyalah ramalan suasana politik, seperti ramalan cuaca, tidak bermaksud untuk menyakiti atau merosakkan sesiapa.) 


Sumber dari sabahkini



note:-
kahkahkah adik beradik berita hairan...adik beradik tv3...adik beradik tv3...cerita di atas tiada kena mengena mana yang hidup atau pun yang mati...semata-mata rekaan untuk melariskan blog...kahkahkah

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER