Powered by Blogger.

KECELAKAAN BERITA UNTUK PAKATAN RAKYAT

>> Wednesday 19 May 2010

Oleh:KetuaPolis

note:-
kehkehkeh...wows panas jubor wehhhhhh...panas telinga oiiii...panas sungguh terik ning...panas pilihanraya di sibu belum reda...apa kabor adun kerdau...wa tunggu prk kawasan demo...apa kabor padang serai dah bayar belum pitih ke umno...apa kabor tian chua rayuan mahkamah apa citer...kahkahkah...apa kabarel mangkuk bung...wakakaka...saat yang wa nanti2 kan...lu tidor berbantal tilam simen...bermakanan kucing kurap...merana la zizie sebulan bung...lu lepaslah dia wa tunggu ni...kehkehkhe


KUALA LUMPUR, 19 Mei: Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menyifatkan, tindaklan Dewan Undangan Negeri Sarawak menggantung dua Adun Pakatan Rakyat sehingga 12 bulan adalah satu tindakan balas dendam selepas kalah di Sibu.

Ketua Penerangannya, Herman Samsudeen berkata, Mereka mengunakan kuasa undi majoriti mereka untuk menghukum Dominique Ng Kim Ho (PKR-Padungan) dan Chong Chieng Jen (DAP-Kota Sentosa).

"Saya mengutuk sikap yang ditunjukan oleh Barisan Nasional di Sarawak yang mengunakan kedudukan majoriti mereka dalam DUN Sarawak untuk mengahalang dua Adun Pakatan daripada menghadiri sidang DUN selama setahun, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dominique digantung kerana kononnya menghina Dewan dengan mengeluarkan kenyataan ‘Kanggaroo Court’ manakala Chieng Jen dikatakan membuat tuduhan liar terhadap Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) dan Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri, Datuk Daud Abdul Rahman. Kesemua ‘kesalahan’ dilakukan pada Mei tahun lepas tetapi mereka mengambil tempoh setahun untuk memberikan hukuman.

Ketua Pembangkang Wong Ho Leng (DAP-Bukit Asek) yang juga Ahli Parlimen Baru Sibu, juga pernah digantung oleh DUN Sarawak selama setahun dan tidak dibenarkan menghadiri sidang DUN pada tahun lepas kerana membangkitkan isu tanah dalam sidang DUN.

BN Sarawak mengunakan majoriti yang mereka ada bagi menghalang Adun Pakatan dari memasuki DUN dan apa yang mereka lakukan ini amat memalukan, katanya.

"Mereka tidak mampu berhujah dengan Adun Pakatan. Mereka kecewa besar selepas tewas di Sibu, dan hukuman mengantung dua Adun Pakatan mereka jadikan peluang untuk membalas dendam," katanya lagi.

Bagi beliau, tindakan BN Sarawak ini pasti akan menyebabkan rakyat akan lebih marah kepada BN selepas ini.

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER