Powered by Blogger.

MCA IBARAT UMNO MUNAFIK-DAP

>> Monday 29 March 2010

note:-
kehkehkeh...habislah lu mca...cina lanie tidak sebodoh yang lu sangka...cina sikalang manyak cilidik dari gerombolan maaa...olang cina tak makan subsidi...depa boleh berdiri di atas kekuatan mereka sendiri tanpa bantuan gerombolan...depa mana ada mintak wang ehsan...depa mana ada mintak atap zink,mangkuk jamban...kahkahkah melayu gerombolan je yang menyokong kerajaan korup kerana berpadalah dengan apa telah ada...air,letrik,jalan...kahkahkah inilah jawapan gerombolan bila lu berdebat dengan depa...inilah gerombolan menerima kerajaan hari ini seadanya...mengangap kerajaan hari ini tidak perlu lagi kita lawan kerana umno pun islam...kehkehkeh lupa nak tambah "munafiq"...kahkahkah.


KUALA TERENGGANU – Parti komponen Barisan Nasional (BN) Malaysia Chinese Association (MCA) sudah terlambat dan sudah tidak relevan dikalangan masyarakat Cina walaupun berjaya membuat pemilihan baru. 

Pengerusi DAP Terengganu, Encuk Ng Chai Hing berkata, kajian yang dibuat oleh Merdeka Centre menunjukkan hanya 22% sahaja orang Cina di Malaysia yang menganggap bahawa MCA relevan, berbanding 28% yang berkata "tidak" dan "agak tidak relevan", sementara 45% memilih jawapan "agak" (somewhat) relevan.

(Gambar - Program Lim Guan Eng anjuran Pakatan rakyat Terengganu di kampung Tiong Kuala Terengganu baru-baru ini mendapat sambutan hangat dari masyarakat Cina)
”Walaupun berjaya (buat pemilihan) dan melantik Presiden baru, tapi sudah terlambat kerana orang Cina sudah menolak MCA,

”orang Cina Malaysia sekarang sudah sedar, mereka tidak boleh bergantung kepada MCA dan mereka sedar kepimpinan MCA hanya mengejar pangkat dan kekayaan,”katanya ketika dihubungi Buletinonline semalam.

Sehubungan itu, beliau yakin Pakatan Rakyat akan dapat memenangi semula kerusi Parlimen Hulu Selangor dalam pilihanraya kecil yang akan diadakan tidak lama lagi.

Menurutnya, DAP Terengganu akan menghantar petugasnya membantu jentera Pakatan Rakyat bagi memastikan kerusi tersebut kembali ke tangan Pakatan Rakyat.

”DAP Terengganu akan menghantar petugas-petugas parti untuk digerakkan ke Hulu Selangor untuk mmbantu calon Pakatan Rakyat,

”sebelum ini pun kita (DAP) banyak membantu rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat dalam pilihanraya (kecil) dinegeri-negeri lain untuk menang,”ujarnya.

Beliau berkata, pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor adalah sangat penting bahgi pakatan Rakyat kerana ia menjadi pengukur kekuatan Pakatan Rakyat ketika ini

Katanya, sejak beberapa bulan yang lalu, Barisan Nasional (BN) telah mengasak dan menekan Pakatan Rakyat.

Justeru itu, katanya, Pakatan Rakyat perlu menang dalam perhitungan di parlimen Hulu Selangor pada pusingan ini.

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER