Powered by Blogger.

SAMPAI BILA PRO REFORM HARUS MEMBENCI PIMPINAN PAS?

>> Saturday 27 February 2010

Mengulas kenyataan sesetengah bloggers yang pro reform yang semakin hari semakin barah didalam otak hari ini membuat sesetengah para pembaca pro pakatan naik loyal anak tengkak...dan memberi point yang cukup kemas bagi blog pro kerajaan umno barisan...mana tidaknya setiap saat post yang diposting kan tidak lain tidak bukan hanya semata-mata untuk menjahanam kan pas dan jemaah gerakan islam.

Posting yang tak habis-habis menghentam pimpinan pas peringkat tertinggi dan terendah...setiap posting yang mengkritik terlalu keras yang tiada respect langsung seolah-olah mereka ini bukan ahli pas yang berdaftar...dengan kata lain seolah-olahnya gerombolan ini ahli umno dan tidak pernah lansung di tarbiyah mana-mana usrah kawasan atau cawangan.


Sifat dan perangai gerombolan baru ini adalah musuh baru didalam pas yang terpedaya dengan dakyah2 agen umno yang menyelinap masuk di dalam pas...gerombolan ini yang suka melihat jemaah islam berpecah-belah sekarang,kononya pimpinan mereka ini berfikiran kolot,jumud dan tidak boleh ditegur dan di kritik.


Gerombolan ini sengaja mencari alasan2 yang dangkal dan berkefahaman ala wahabi...agar pimpinan yang tidak satu kepala dengan mereka atau pemimpin ini yang pro ulamak dihapuskan...mana2 pimpinan yang pro agama ini ditolak walaupun untuk kebaikan umat islam dan negara dan dari mata kasar mereka ini golongan ulamak yang berfikiran jahat dan bodoh.


sebab itu gua pernah mengatakan gerombolan ini tidak di tarbiyah...sekiranya kamu di tarbiyah mana hasilnya dalam jemaah...mana aklak,adab kamu dengan pemimpin...cuba lihat ahli-ahli umno lebih kurang dengan gerombolan pro reform ini yang tidak pernah kenal erti husnu zon...yang tidak pernah hormat setiap kata2 pemimpin itu adalah senjata untuk menghunus kepada musuh walaupun peluru itu berbentuk intan dan belian.


Sebab itu gerombolan ini tidak berputus asa mengulingkan pimpinan pas....yang tak mengikut kata mereka harus dinyahkan dari pas...dan di angkat pemimpin yang berhaluan kiri yang mengikut telunjuk mereka walaupun membelakangkan agama...inilah perangai dajjal di akhir zaman...tapi hari ini wala' menjadi satu permainan dan cemuhan bagi gerombolan ini...dan siapa yang berwala' pada pemimpin dikira bodoh,lembu di cucuk hidung dan berapa biji lu telan pil wala'...itulah setiap kritikan yang selalu di utarakan oleh gerombolan baru ini.


Perangai di mana umno tidak menyerang pas...sengaja mencari hitting blog agar dinampak selalu di updated.


Wahai gerombolan pro reform...betul pemimpin yang lu benci itu memang bukan nabi,memang bukan malaikat,memang tidak maksum,memang tidak terlepas dari dosa...niat lu adalah untuk melihat pas dan jemaah islam berakal tunjang jati...dilihat kemas dan kental...pelajari dari peristiwa bukit uhud...akibat sahabat2 yang tidak wala'.


Kalau nak mengkritik sangat ikut la saluran yang betul...kalau nak sangat EGM atau nak gulingkan pemimpin yang lu anti,bersabarlah...tunggu next muktamar lu kuburkan mereka2 ini...tapi harus lu sedari keputusan muktamar adalah keputusan yang muktamad...keputusan majoriti ahli2 pas walaupun lu seorang yang tak suka...itu lu harus terima hakikat dan harus wala'...hendak tak hendak itu lah adab berjemaah...kalau lu tak puas hati juga please get out from pas...sebab dikira kurang ajar dan memang tak boleh lansung diajar.

10 comments:

malikstaffa Saturday, February 27, 2010  

awak cadangkan sahaja supaya semua blogger anti-UG dipecat dari PAS supaya yang tinggal hanya blogger pencacai seperti kamu.

biol ler kamu ketua polis, tak boleh terima perbezaan pandangan.

Anonymous,  Sunday, February 28, 2010  

yes..betul..betul..betul..
upin~

Anonymous,  Sunday, February 28, 2010  

Bercakaplah benar walaupun pahit...kita mahukan kebenaran bukannya ikut buta tuli

Ibn jauzi Sunday, February 28, 2010  

saudara malik!!!..mengkririk pemimpin secara membabi buta bukanlah cara yg betul dan ianya bukanlah perbezaan pandangan..

Apakah betul menuduh presiden datang lambat ke majlis perjumpaaan dgn PAS kAw Shah Alam sebagai pengecut????

tetaPI ITULAH TUDUHAN PUAK PRO REFORM KPD YB PRESIDEN PAS TG HAJI ABD HADI....

teruskan wahai Polis pencen..tembak mereka yg ingin memperlekehkan TG presden dan pemimpin PAS yg lain...jadilah seperti Saidina UMAR yg keras apabila Rasulullah dihina dan diperlekehkan..

Anonymous,  Sunday, February 28, 2010  

ibn jauzi

"Apakah betul menuduh presiden datang lambat ke majlis perjumpaaan dgn PAS kAw Shah Alam sebagai pengecut????"

memang betul sebab dilaporkan TGHH tunggu program di Terengganu "sampai habis" (dari penjelasan misbahul-muniq) walaupun dah tahu ada program lain di Shah Alam selepasnya.

TGHH sama tarafnya dengan Pak Lah.

Anonymous,  Monday, March 01, 2010  

wa dgr flight yg prob...terdelay...
mungkin ade niat x baik dr org shah alam yg dah setting nak kenakn TGHH kot sbb tu tuhan aturkn gitu...pepon ape nak buat kalu pas reform dah nyampah alasan pepon x paham walau dh bg terang....hahaha

Anonymous,  Monday, March 01, 2010  

flight delay tu sbb pergi tempah lambat. tempah lambat sebab nak tunggu program di terengganu "sampai habis".

mungkin ade niat x baik dr tgha yg dah setting nak kenakn orang shah alam kot sbb tu tuhan aturkn gitu
hahahaha

Anonymous,  Tuesday, March 02, 2010  

kantoi SFH

Anonymous,  Wednesday, March 03, 2010  

"Cakap pakai akal sebab lembu pun ada otak"...

Kalau pemimpin dah BODOH macam lembu dan tak bertindak menggunakan akal macam mana?

Kena walak jugak ke? Setahu saya lembu je yang walak pada tuannya walau pun tuannya BODOH macam lembu tu jugak.

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER