Powered by Blogger.

TIADA BEZA DENGAN I.S.A

>> Tuesday 22 December 2009

 IKUT SUKA AKU LAH GEROMBOLAN



HARGEISA (Somalia): Seorang tahanan Guantanamo dari Somali yang baru pulang selepas lapan tahun meringkuk di penjara milik Amerika Syarikat itu menyifatkan Guantanamo ibarat 'neraka dunia' yang penuh dengan seksaan dan penderaan.

Mohamed Saleban Bare, yang tiba di tanah airnya di Hargeisa, Sabtu lalu berkata, beliau tidak bersalah untuk setiap pertuduhan sejak beliau ditahan di Pakistan pada 2001 sebelum dipindahkan ke Guantanamo melalui Afghanistan.

"Teluk Guantanamo seperti neraka dunia. Ia penuh dengan penderaan," katanya.




"Pada saat inipun saya belum pulih menjadi manusia biasa tetapi saya bersyukur kepada Allah kerana saya masih bernyawa.

"Saya bersyukur kerana saya sudah bebas daripada penderaan dan seksaan fizikal dan mental seperti rakan saya yang lain yang masih menghidapinya," katanya.

Bare, 44, adalah antara 12 tahanan Guantanamo dari Afghanistan, Yaman dan Somalia yang terbaru dihantar pulang ke negara masing-masing.
Bare bersama seorang lagi rakan senegaranya, Osmail Mohamed Arale, 45, dibebaskan sebelum pulang ke kampung halamannya di Hargeisa oleh anggota jawatankuasa Palang Merah Antarabangsa.

"Beberapa rakan saya di dalam penjara itu hilang penglihatan, sesetengah hilang anggota badan dan ada yang sakit mental. Namun saya ok berbanding mereka," katanya.

    BAYANGKAN SEKIRANYA SEDARA MARA KAU WAHAI GEROMBOLAN



note:-
sebab tu kerajaan sayang sangat2 kat isa ni...!!!
satu2 nya jentera penyelamat politik mereka...!!!
itu lah yang dikatakan isa adik beradik guano demo...!!!
nak bayang macammana isa samalah lah kat guatanamo...!!!
layanan seperti anjing kurap...!!!
macam tu lah isa...!!!
sebab tu lah isa haram...!!!
tapi gerombolan menyokong...!!!
lu pikir lah sendiri...!!!
selagi tak kena atas kepala sendiri gerombolan tetap kata halal...!!!

0 comments:

Post a Comment

Ikut suka kau la.janji jgn fitnah,spin atau auta.sebaik-baiknya FAKTA

Iklan lokasi D

BANTUAN ANDA DIPERLUKAN

BLOGGER

KOLEKSI Abang k

BLOGGER